Per qui no ha sàpiga, meneame és un site de promoció de notícies. Fa uns dies que observo el seu funcionament i fins i tot n’he publicat alguna. El sol fet d’estar en català provoca un corrua d’insults i segons el tombant del tema, en pocs minuts rep un allau de vots negatius que la descarten. Escric aquest post en castellà perquè és el missatge que he deixat en aquesta web.
“Hay actitudes de ciertos partidos políticos que se mimetizan con algunos elementos. Primero te exigen, después te insultan, cuando se acaban sus pobres argumentos recurren a la ley, las leyes, en este caso las normas, se dictan para frenar los abusos, no para esgrimir-las como único argumento. En cuanto a la familiarización de los términos en internet, si el término mierda-blog es comunmente aceptado por la comunidad internauta, que gran aportación al mundo, en fin, define la mierda de comunidad.
Desde el comienzo en España de la red, me dedico a la programación de sites, nunca me habían interesado los chats por la gran cantidad de memeces que escribian sus usuarios resultando una gran pérdida de tiempo, con la puesta en marcha de los blogs, se abre un interesante medio para compartir ideas, pensamientos, afinidades, para llegar a puntos de entendimiento. Veia este site de meneame como una buena idea, para compartir, para debatir, pero se ha contaminado de las mismas memeces que antes corrian por los chats.
Este site no necesita de guadianes de las eséncias. Una buena idea secuestrada por algunos que echa a perder su credibilidad. No voy a volver, es mas, me daré de baja. Que gran pérdida de tiempo.
Adeu.
No en tornaré a parlar més.
39 Comments, Comment or Ping
Como no hables en castellano difícilmente te van a entender los meneadores…
octubre 5th, 2007
Alfonso, sólo el primer párrafo está en catalán.
octubre 6th, 2007
Llegint els comentaris d’aquesta referència a meneame, no fa més que donar-me la raó.
Leyendo los comentarios de esta referenca en meneame, no hacen más que darme la razón.
Reading the comments of this reference to meneame, it does not make more than to give myself the reason.
octubre 6th, 2007
Isaac, no puc entrar al debat perquè m’he donat de baixa a meneame.
octubre 6th, 2007
Hahaha poper, boníssim el comentari amb els tres idiomes.
De fet he posat la referència al menéame per això, per fer-ho més explícit.
Però hi ha gent que val al menéame. Els creadors són d’ells, com es veu als comentaris…
El bloc del Ricardo, el perl dels comentaris, és molt bo; fot tralla al món de la informàtica i sobretot als programadors, i és un aferrisat defensor del software lliure. http://mnm.uib.es/gallir/
L’altre, el Benjamí, és un dels blocs més llegits en català, tot i ser un C-list que diu ell.
És molt didàctic en temes de noves tecnologies, li vaig recomanar al Joan: http://www.bitassa.cat
Fins dilluns!!
octubre 6th, 2007
He intentat opinar a la notícia a menéame i no em deixa perquè tinc el karma massa baix, tot perquè he publicat una notícia en català, no era ofensiva, no era discriminatoria per ningú, parlava d’esports, però en català, en el segón comentari el típic “habla en castellano” i els següents ja han sigut més ofensius, jo no he faltat al respecte a ningú, però tot i així soc jo el que tinc el karma baix. Quina vergonya!!
octubre 6th, 2007
No dubto de la professionalitat dels creadors de meneame, de fet el mitjà com a idea és molt bo. La llàstima és que estigui controlat per usuaris analfabets i els seus responsables no hi posin remei. Els comentaris d’alguns i seguint a les normes del site, els tindria de deixar fora, en canvi per part dels responsables no he notat cap toc d’atenció envers aquests individus i sí una lleugera condescendència.
octubre 6th, 2007
ELS ESPANYOLS FOTEN FÀSTIG,QUALSEVOL ESTRACOMUNITARI AMB 3-4 ANYS ACÍ VISQUENT SE SENT MÉS D’AQUÍ QUE ELS ESPAnyOLEITORS QUE FA 40 ANYS QUE ESTAN.
octubre 6th, 2007
Copiaferro el mateix que dic al menéame:
Ho he explicat qualque altre pic: No és cosa nostre (del menéame). És exactament el que passa a qualsevol lloc on hi ha 135.000 habitants, fins i tot 5.000 i 500 –135.000 és la xifra de persones úniques que cada dia passen pel lloc. Si Ricardo i jo a menéame haguéssim aconseguit canviar aquesta realitat social –que ve de segles enrere– no ens dedicariem al menéame. Podriem entretenir-nos amb la dominació mundial, per exemple.
Per això vam tenir clar des del primer moment que calia un lloc en català i el volíem obrir, tenim els dominis aparcats. No el vam poder fer naltros perquè menéame ens ocupa tot el temps i només som dos, però vam estar contents quan a La Tafanera usaren el nostre programari per crear un lloc en català.
Intentar publicar en català aquí és molt complicat, i no és una cosa del menéame. Ve de molt més enfora. No ho podem canviar, i ens sap greu perquè, com deia, hem vist que no servim per la cosa de la dominació mundial. És una llàstima. Potser a una altre vida…
octubre 6th, 2007
benjamí,135.000 usuaris,però el tema està en els 50 o 60 usuaris que ho controlen, i decideixen si la notícia passa pel “seu” sedàs.
És una llàstima que pel fet de només ser dos tal com dius, no hagueu apostat de bon principi, per la qualitat enlloc de la quantitat.
octubre 6th, 2007
Les teories erronies del control estan contestades aquí http://blog.meneame.net/2007/10/01/de-energumenos/
És el primer cop que em diuen que un lloc que és un error aconseguir que un lloc web tengui èxit ¿Entens que volgués fer un lloc amb èxit? Per experimentar la cosa d’un lloc sense èxit ja tenc el meu blog
octubre 6th, 2007
galadriel, té raó. No són 50, són la majoria dels usuaris del menéame. Estic preparant un post sobre el tema, ja enganxaré l’enllaç.
octubre 6th, 2007
Ja: http://siknus.com/meneame-net-margina-el-catala
octubre 6th, 2007
Jodo se me han debido escojonar las fuentes de texto por que no se entiende nada de esta pagina, aparecen todas las palabras mal como si las hubiera escrito un subnormal.
octubre 6th, 2007
Benjamí, aquí dalt, tens un exemple del personal que tomba pel meneame, el nik és aclaridor.
Je he llegit el blog.meneame.net i no te res a veure amb el que jo dic, l’únic l’acusació de talibans a alguns usuaris, però tampoc, res a veure. Estem parlant de la llengua i de respecte. Aquest matí no he aprovat un comentari d’algú perquè era ofensiu respecte als espanyols, en general. Al meneame, el karma dels que fan comentaris ofensius envers els catalans puja com l’escuma i el karma dels que intenten defensar-se és de seguida negatiu (Amb això no vull comparar aquest bloc amb meneame, déu em guard). El meu ànim no és de censor, però com diu el Siknus al seu post, “Les democràcies, perquè funcionin, requereixen jutges, presons, i, sobretot, protecció de les minories”.
Entenc que vols que Meneame sigui un lloc d’èxit, enhorabona. La meva humil aportació només pretén (sense pretensió) que sigui millor.
Salut!
octubre 6th, 2007
Una mica més amunt he recuperat el comentari que no havia aprovat perquè es vegin les reccions que provoca l’estupidesa.
octubre 6th, 2007
He posat l’enllaç al menéame.
octubre 6th, 2007
Del teu comentari, http://ulldepoll.wordpress.com/2007/10/05/meneame-una-perdua-de-temps/#comment-155, vull dir.
octubre 6th, 2007
poper: el karma té aquests moviments quan hi ha enfrontaments. No hi són perquè nosaltres ho vulguem sinó perquè la societat és la que tenim. No podem canviar-ho al menéame, primer cal canviar la societat. Les coses forçades no funcionen.
No és coherent fer un lloc en castellà i tot seguit fer de jutges, obrir presons i afavorir la llengua que no és la del lloc. La nostra idea de la coherència era fer un lloc en català perquè estimam aquesta llengua i perquè sabem quina és la realitat del conflicte lingüístic. No l’hem fet perquè no vam poder, el menéame va créixer molt en poc temps i no tenim temps per a res més. L’han fet uns altres amb el nostre programari. Ja està resolt. Ja hi ha un lloc per a fer el mateix en català. Si voleu fer menéame en català ja es pot. Si el que voleu és enfrontar-vos amb la gent del menéame, això no està dins els nostres plans ni és el que ens agradaria perquè sabem que nosaltres no tenim la solució. No ens la demaneu mentre abans la societat no ho hagi solucionat. No podem passar davant la societat, no tenim aquest poder.
octubre 7th, 2007
benjamí, si veus que la solució passa necessàriament per crear un lloc a banda, també deus ser sobiranista.
octubre 7th, 2007
isaac: la forma de fer dels espanyols no deixa gaire més opcions
octubre 7th, 2007
(s’ha escapat el “submit” abans d’hora)
Però a Internet és tant fàcil que no té mèrit fer un lloc independent. Fet i fet li queda gran el qualificatiu «sobirà».
Això sí: evita tots els problemes que porta al món real no ser-ho. Per això és la solució definitiva que vam tenir clara des del primer moment, al desembre del 2005.
(ara està complet el comentari de dalt)
octubre 7th, 2007
Jo també m’hi he trobat amb això del meneame, inclús he arribat a possar un rètol a l’enunciat, dient que és en català, però no serveix de res…
octubre 8th, 2007
Però això és normal.
Si vols publicar un article al meneame, fes una traducció al castellà i el poses. I si no vols fer-la, el publiques a latafanera. Allà ningú no et dirà res.
Estic d’acord en que la gent del meneame, en general, ens té mania com a catalans, però hem de anar amb compte de tenir raó. Voler publicar una cosa però deixar anar que és en català és una hipocresia per la nostra part. Per què no ho fas a latafanera i deixas de llegir el meneame, llavors?
O primem la llengua i els nostres valors o primem el número de lectors; però si escollim aquesta segona, després no reclamem la primera.
octubre 8th, 2007
És interessant el que diu unoqueopina. Però crec que es poden buscar les dues coses: primar la llengua i voler arribar a un número més alt de lectors. Al meneame hi ha més visites, també de catalanolectors que potser no entren a latafanera perquè primer va ser el mename o perque degut a la seva major difusió hi ha més notícies, és estrany buscar-los a ells encara que sigui en un mitjà eminentment castellà? I per últim: vols dir que cap castellanolector entén el català? Si es penja un article en anglés a latafanera i m’interessa faré l’esforç de llegir-lo i entendre’l, però no crec que em creï rebuig.
octubre 8th, 2007
Unoqueopina he copiat al final del comentari quin tipus d’històries es poden enviar a meneame (extret de la pròpia pàgina), en cap lloc fa referència a l’idioma, en canvi si que parla de respecte, respecte al publicar, respecte al comentar, respecte en general, si algú no entén el català no hi ha cap problema, segurament jo no entendré res d’una noticia que parli de física i no per això li diré al que ha escrit la noticia que m’ho expliqui.
Senzillament hi ha noticies que interessen o entenen un grup de gent, sigui per l’idioma, sigui pel tema, sigui pel que sigui, no es tracta de número de lectors, es tracta de fer arribar la noticia a la gent, a la gent que li pugui interessar, i al que no l’interessi que no la llegeixi, però que la tracti amb el mateix respecte que qualsevol altre, i que no pel fet d’estar en català, sense ni tan sols llegir-la sigui objecte de crítica, menyspreu, insult…. .
¿Qué tipos de historias hay que enviar?
Las que tu desees, pero sigue leyendo. Estarán sujetas a la revisión de los lectores que las votarán o no. Aún así, el objetivo principal es que se traten de noticias y apuntes de blogs. Lo que no debes hacer es autobombo o spam, es decir enviar demasiados enlaces con el objetivo de promocionar tu propio blog (o el de tus amigos), envía historias que puedan ser interesantes para muchos. Ya sabemos que si lo escribes es porque lo consideras relavente para tí, pero puede no serlo para la audiencia de menéame. Además, si todos hiciesen lo mismo, habría decenas de miles de noticias para votar, lo que haría imposible el funcionamiento de la idea. Usa el sentido común, intenta pasar un cromo interesante o que alegre a la gente. No mires sólo tu ombligo. Sólo usa el sentido común y un mínimo de espíritu colaborativo y respeto hacia los demás.
octubre 8th, 2007
A veure, no estem descobrint el Mediterrani. La catalanofòbia existeix i el meneame és un fidel reflex de tot aixó. Sabem que qualsevol cosa que sigui en català ens engegaran. És normal. No ho hauria de ser, però és aixi i no només al meneame, sinò a qualsevol lloc. El que crec que fem malament es provar de insistir en un lloc que no és el nostre. Està bé que lluitem per la nostra llengua, per això tenim la tafanera, que és el nostre “meneame”. No aconseguirem res passant articles en català pels nassos (perdó per l’expressió) dels que no ho son o no ho volen ser; encara que la notícia sigui força interessant.
Tenim el gran avantatge de viure en una terra on tenim dues llengües i sabem el que és. Això ens fa una mica diferents, forma part del nostre tarannà. Nosaltes som tolerants, entenem les dues llengües i no ens fa res canviar. Però la resta del món no ha de ser com nosaltres. La gent que parla així de nosaltres (o que al meneame ens puntua negatiu per aquestes xorrades) és intolerant i ni tan sols ens coneix i ni ens vol conèixer. Encara que les regles diuen que es pot fer en qualsevol llengua, la comunitat és la que decideix i tots els vots valen el mateix. Tal i com estan avui dia les coses, és normal que sortim perdent, al cap ai a la fi nosaltres podem ser 7 o 10 milions, però ells són 300 milions si comptem països llatino-americans. No és el lloc correcte el meneame per fer això. Ho sento, però penso així.
Hem d’anar pel nostre camí i crec que el que hem de fer és posar més articles i més interessants per potenciar latafanera; fer-la pujar de qualitat. Aquest sí és el nostre lloc. A veure si posen un dia un al meneame un “vist a latafanera”. Mentrestant … és el que té estar sempre en minoria
Apa, una abraçada a tothom.
octubre 8th, 2007
Vull agrair a unqueopina la seva opinió, és així, nosaltres els catalans fa molt anys que perdem el temps fent pedagogia, cal que no malgastem més les energies per aquest costat i seguim el nostre camí.
octubre 8th, 2007
Psé, avui en dia les web 2.0 han perdut el respecte pel contingut en sí que difonen i el desqualifiquen d’una o d’altra forma.A mi se’m va acudir anunciar una entrega d’invitacions i per ser jo el mateix que les entregaven em va passar tot això dels vots negatius, i sí, també a latafanera, així que sigui en l’idioma que sigui, aquest sedàs d’usuari que converteix el contingut sovint en una pasta inútil que només poden reproduir els de sempre continuarà existint…
octubre 8th, 2007
Poper,
Gràcies (Moltes) per dir això:
“Estem parlant de la llengua i de respecte. Aquest matí no he aprovat un comentari d’algú perquè era ofensiu respecte als espanyols, en general.”
M’has fet recuperar la fe. Precisament perquè estàs emprenyat i protestes però tal i com els catalans ho han sabut fer sempre, amb seny i raons. Aquests últims dies em pensava que a Catalunya hi havia un brot de idiotisme extrem i de contagi massiu o que alguna cosa dolenta em passava a mi i m’estava tornant manxega o sueca.
Anti catalans hi ha hagut sempre, però que els catalans(que els meus)em fessin sentir vergonya, no m’havia passat mai de la vida. Si et penses que la cosa va malament, t’asseguro que amb el que surt de casa, hi haurà per llogar-hi cadires. Perquè gent que parli amb seny i bona educació del problema, com ho fas tu, se’n veu molt poca. El que passa a la xarxa és només un reflex del que hi ha fora. Ara no tan sols ens hem d’enfrontar a tipus com l’Español aquest que ha deixat el comentari si no que a més, hi ha alguns individus dins les “nostres files” que amb les seves boquetes d’or, els faran proliferar a marxes forçades.
Gràcies altre cop.
octubre 8th, 2007
Un dels diferents objectius que es vam plantejar al publicar aquest bloc, l’ull de poll, és el d’opinar i debatre, amb respecte. Algunes vegades estàs emprenyat, com tothom, i et costa mesurar les paraules, però és un exercici que estem obligats a fer, per principis (Encara que Groucho diu que si no agraden, en te d’altres). Alguna vegada hem estat massa impulsius en la rèplica, pecats de joventut. Per tot això al llegir el comentari de siono penso que anem per bon camí. Gràcies. Salut. I com diu en Joan Bibiloni: “Som-hi dons, malgrat tot, visca!”
octubre 8th, 2007
Que t’esperes? A aquestes alçades encara em sorpren que hi hagi gent com tu, amb aquesta bona fe. Qualsevol site d’opinio en espanyol, sigui de la tematica que sigui, el fet de nomenar paraules com “catalan”, “cataluña”… qualsevol cosa relacionada amb la catalanitat, provocara una reaccio en cadena de comentaris contra Catalunya i tot el que olori a catala.
No es un fet exclusiu de mename, pots passar per barrapunto i veuras que esta plagat de la mateixa gentussa. El mes fort es que la majoria de vegades les noticies no tenen res a veure amb politica o historia, sino coses de tecnologia. Tant es, l’odi apareixera tard o d’hora.
octubre 8th, 2007
Ja vaig dir en algun altre lloc d’aquest bloc que una de les meves debilitats és ser confiat, que vols fer-hi, i suposo que a aquestes alçades això no ho canviaré. Però és que crec que d’entrada no es pot desconfiar, encara que t’hagis endut molts desenganys, jo era la primera vegada que entrava al meneame, i després de tot, les meves crítiques anaven encaminades a destacar el que jo crec és una anomalia en el funcionament, la de no penalitzar, tal com diuen les seves mateixes normes, els insults i la falta de respecte cap els altres, ells sabran, potser també estan com el Sr. Àlvaro (veure L’ull atent).
octubre 8th, 2007
Sembla que tots els que visitem menéame sovint hem percebut el que dius, tens tota la raó.
I avui també:
http://meneame.net/story/denuncian-juez-barcelona-obligar-testigo-declarar-castellano
I no és ni tan sols culpa dels qui van crear menéame, sinó dels usuaris de la web que fan que això passi.
Potser hauríem de potenciar i divulgar més La Tafanera.
octubre 9th, 2007
No es tracta de divulgar més la Tafanera!!!!. Es tracta d’apuntar-s’hi.!!! TOTS.!!! Per demostrar que som conseqüents!!!! (Aquest comentari porta música de fons de Pau Casals) Però per damunt de tot!!!, repeteixo, Per damunt de tot!!!, perquè jo necessito ajuda que no se com funciona. ¬¬ Ni entenc això del karma, ni allò de l’entropia, ni la discusió que hi ha sobre els vots negatius… ¬¬
Això si, al Meneame no tindrán ni un sol click meu.
octubre 10th, 2007
Ja sé que és massa tar per escriure ara, però crec que és rellevant.
Ha sortit un article en català (encara que els comentaris dels polítics són en castellà) a portada al meneame:
http://meneame.net/story/repaso-hemeroteca-frases-dirigentes-pp-sobre-11-m
És cert que té 25 negatius, però l’han votat més de 350 persones. Ara ja no podrem dir que pel fet d’estar en català no arriba a portada, oi?
Crec que hauries de fer un article fent referència a aquest dient això.
Una abraçada.
novembre 5th, 2007
Reply to “Meneame, una pèrdua de temps”